Веома забаван и интересантан програм у природи за школску децу, креиран у складу са потребама, жељама, могућностима и склоностима школараца.

Програм за школску децу нуди могућност да се полазници кампа опробају и окушају у неким новим и узбудљивим спортским активностима уз стручно вођење професионалаца.

Оно што сматрамо посебно важним је изградња личности детета, развој самопоуздања и храбрости, самоиницијативе и самодоминације који ослобађају личност детета.

Планиран је велики број такмичења и надметања са акцентом на ферплеј и дружење, а не победу каква се обично подразумева у спорту, што камп чини посебно узбудљивим.

Активности за школску децу – Летњи спортски камп Острво спорта на Ади

Распоред активности може бити флексибилан и прилагодљив уколико нас на то принуде предвиђене али и не предвиђене околности. Константно се прате временске прилике и у складу са ситуацијом спроводе се оне активности које су најпримереније тренутним околностима.

Све се чини како би наши млади спортисти били што безбеднији, како би што више тога научили и искусили, како би што је могуће више унапредили своје способности и вештине.
О свим могућим променама распореда родитељи бивају благовремено обавештени.

Оно што ће се деци највише свакако свидети то је велики број различитих игара и активности, као и велики број различитих дечијих справа и реквизита. Програм кампа за сада обухвата 27 различитих спортских и рекреативних активности, а како се камп развија тако се број активности сваке године увећава.

Обука и Усавршавање вожње бицикле

Свако од нас ко је имао привилегију да у детињству вози бицикл и данас се са великим узбуђењем може присетити многих лепих догађаја и дружења и испричати интересанту догодовштину. Уз то што нам вожња бицикла обогаћује живот и свакодневицу, несумњиво је и да позитивно утиче на здравље.

Важност бицикла огледа се у чињеници да је здравље људи у градским срединама у директној вези са развојем бициклистичке културе. А под тим подразумевамо Закон о заштити бициклиста у сабраћају, развој бициклистичке мреже путева и инфраструктуре, популаризацију бицикла као градског превозног средства, организацију манифестација и такмичења.

Баш ту бициклистичку културу ми гајимо у нашем кампу током целог лета. Срећа је наша што нам спортски комплекс на Ади пружа више изграђених кружних стаза али и многе стазе за офроуд вожњу, терене са нашом поставком полигона за обуку и усавршавање вожње, затим имамо правац уз савски кеј према спортском центру на ушћу. Током тог пута свратимо увек у неки други паркић где се другари радо поиграју. За нас током кампа на Ади бицикла је основно превозно средство и готово сви они који не знају веома лако и науче да возе бицикл. Једна о битних дисциплина као део нашег Програм за школску децу.

Обука и Усавршавање вожње ролера

Вожња ролера је омиљена физичка активност многих, данас готово свих генерација али деца свакако посебно можемо рећи више од свих воле вожњу ролерима. Поред тога што је деци забавна веома је и подстицајна за развој пажње, концентрације, равнотеже, координације, снаге ногу и карличног појаса али и руку које нам дају балнс у вожњи, кондиције. Горе наведено јасно указује на веома позитиван здравствени аспект вожње ролера.

Вожња ролера подразумева боравак напољу у природи на свежем ваздуху, што је веома значајно. А нама на Ади представља идиличну активност због богатство стаза које су нам на располагању за вожње ролера, а нарочито оним искуснијим који возе око језера.

Ефекти вожње ролера код искуснијих возача могу бити исти као и код трчања.

Када је право време да се научи вожња ролера? Рецимо да је то индивидуална ствар али сигурно не пре 3 године због недовољно развијене мускулатуре.

Да би учење било безбедно неопходно је да се користи заштитна опрема која подразумева штитнике за колена, лактове и шаке, као и кацигу. Родитељи су у обавези да свом детету обезбеде заштитну опрему јер ју је немогуће закупити.

Најважније је да се прво научи да се правилно и безбедно падне, односно да се у тренутку губитка равнотеже реагује на прави начин да би се смањио ризик од повређивања.
Нама је посебно важно да се равнотежа одржава правилним ставом у вожњи ролера, што може да се учи али често је случај да дете није довољно снажно ни спремно да учи вожњу, а да то нема негативног утицаја на држање стопала ногу, унутрашњу ротацију у зглобу кука итд.

Пре него што дете укључимо у процес обуке обавезно свако дете тестирамо и доносимо закључак да ли је дете спремно за процес обуке.

Игре (елементарне, покретне, заборављене)

припрема за спортски програм протиче кроз забавне, једноставне и игре које утичу на позитивно расположење код деце. Игре су заступљене током читавог спортског дана. Богат програм игара чини да помоћу њих развијамо посебно многе вештине наших другара.

Игре делимо и по местима где их спроводимо. Тако да имамо сплет игара које спроводимо код ресторана Sunset, игре у паркићима, игре на спортским теренима…
Временом код наших младих спортиста, како стичемо њихово поверење, инсистирамо на сарадњи, играма у пару, групи.

Учимо их стратегији и тактици и у једноставним играма.

Заборављене игре – кликери, ластиш, жмурке

Нови начин одрастања лишио је децу сазнања како су некре игре забавне, како је лепо дружење уз њих. Оно што ми видимо је њихов велики значај на дечији свеопшти развој. Свака од тих игара подстиче развој веома корисних вештина. Оно што их чини посебним што су веома грабилне поред тога што су веома подстицајне за развој детета. А да би их деце играла потребно им је да их неко научи, да им покаже. То је једини разлог што их данашња деца не играју. Нема ко да их научи да им покаже. Током нашег кампа другари имају могућност у више момената да их играју, по доласку, између других активности, након ручка. Представља нам паузу одмор од других активности.

Успећемо! Оживећемо дух заборављених игара код данашње деце.

Превентивно-корективно вежбање за отклањање лоших држања тела.

Заправо су вежбе обликовања тела и успостављања правилног покрета и кретања који су узрок настанка лоших држања, а помоћу којих успостављамо правилно држање тела.

Комплекси вежби се смењују на недељном нивоу како би дали довољно времена и простора деци да предвиђени програм за школску децу науче и савладају.

Коришћењем великог броја реквизита, њиховим примереним мењањем вежбе постају забавније и деца свесно кроз време усвајају пожењне шеме и облике кретања.

Развој манипулативних вештина са реквизитима (лопта, обруч, вијача…)

Након доручка постоји обавезни програм који за циљ има развој скочности, координације и манипулативних вештина. За школарце је то прескакање вијаче и вежбе и манипулације обручем. Наиме кроз свакодневни рад са децом уочили смо да већина школараца не зна на прави начин да скаче. Такође не знају да користе основне реквизите као што су вијача и обруч. То нас је навело да ове активности уведемо као обавезни јутарњи програм.

Спортови са рекетом

Такође кроз овај преподневни програм децу учимо да користе рекет као реквизит кроз основне вежбе са лоптицама посебних димензија и тврдоћа примереним дечијим узрасним могућностима. Како кроз време науче и развију основне вештине тако добијају могућност одмах да се окушају на мини тениским теренима које им правимо са мрежама у две ширине од 3 и 5 метара.

Како настају вешти играчи тако добијамо могућност да им правимо турнире и такмичења које прерастају у прави спортски догађај.

У ову групу активности сврставамо и бадмитон који је некако више из нама непознатих разлога интересантнији девојчицама. Исто тако како науче да се успешно деца међусобно добацују тако правимо мини терене са мрежама како би им направили прави такмичарски амбијент.

Мини Голф

Недалеко од наше спортске базе, бицикл центра, налазе се терени за мини голф на Ади(http://minigolfada.com/). Кад год нам временске прилике не дозвољавају реализацију спортске активности по програму гледамо да искористимо могућност да другаре научимо или пружимо могућност онима који знју да уживају у овој веома интересантној активности. Време нам је показало да наши другари веома воле да играју мини голф. Морамо похвалити и наше домаћине да су веома лепо уредили простор и терене и да нам је од прошле године веома пријатно на реновираним тереним за мини-голф.
Наравно и да мини-голф има позитиван утицај на развој одређених вештина код деце. Ту се код најмлађих пре свега односи на развој пажње, концентрације, развој осећаја за покрет и контролу јачине ударца, промишљање и изналажање најједноставнијих решења….

Спортови на води

Oбука и усавршавање пливачких техника, игре на плажи и у води са лоптама и спортским реквизитима, ватерполо, одбојка и кошарка у води, кајак, веслање, скијање на води…

Програм се спроводи на посебно припремљеном, обележеном, обезбеђеном делу плаже и језера.

Због специфичности водене средине, а у складу са условима које поседујемо припремили смо безбедан, интересантан и подстицајан програм за школску децу.

Деца могу пролазити кроз усавршавање свих техника пливања. Предвидели смо велики број реквизита и забавних игара које деца могу практиковати током програма.

За школску децу предвидели смо могућност у обуци и такмичењима у веслању, кајаку. А за најодважније обуку скијања на води.

НАПОМЕНА: 15 мин. пре изласка на плажу и сунце деца се мажу заштитним кремама. Молим вас погледајте текст како припремити дете за камп.

Уколико из дравственог или било ког другог разлога дете није у могућности да прати програм спортова на води, за њега или групу деце биће организоване спортске активности другог типа. Такође у периоду од 9 до 10:30 припремили смо предиван амбијент за нашу библиотеку. Читање у природи у предивно уређеном амбијенту је моменат који се памти и коме ће се другари веома радо увек враћати. И они другари који иначе не воле да читају, у друштву, у посебно за то припремљеном амбијенту, у прилици су да открију задовољство читања књига и постану заљубљеници у књигу.

Спортске игре са лоптом

Учење или усавршавање основних елемената технике спортских игара, упознавање са стратегијом и тактиком спортских игара са лоптом.

Фудбал, кошарка, одбојка, рукомет, тенис, бадминтон, мини голф…Спортске игре са лоптом су сигурно најпопуларнији спортови код наших другара. Оно што ми у свом раду најчешће срећемо је да већина дечака жели фудбал јер једино то знају. Ми себи постављамо за циљ да сви наши другари кампери током нашег програма науче да се баве било којим спортом са лоптом како би били кадри да биду члан било које екипе у парку, дворишту, школи…

За велики број другара ово ће бити најинтересантнији програм.

Први задатак нам је да другари науче све спортске игре са лоптом ако већ досад нису.

А затим да кроз све те спортске игре са лоптом, развијају своју тактику и стратегију у складу са личним знањима технике спорта и личним спортским перформансама.

Циљ нам је да наши млади спортисти искусе и надмећу се у свим спортским играма са лоптом.

Атлетске активности

Развој моторичких способности, спортских перформанси, учење правилне технике, кориговање постојеће технике трчање, скока, бацања.

Атлетске дисциплине су из многих разлога круцијалне за правилан телесни развој.

Ако млади спортиста не зна на прави начин да трчи, скаче и баца тешко ће усвајати основне елементе технике било ког спорта.

Није редак случај да се деца баве тенисом, кошарком, фудбалом или неким другим спортом, а да не знају основне кретње:трчање, скакање, бацање. Родитељи би морали да се запитају колико бављење условно речено спортом на тај начин има смисла.

У природи детета је да трче, скачу, бацају.

Потребно им је само створити услове и они ће са великим задовољством те активности практиковати, а кроз време научити да то чине на прави начин. Атлетске активности су једне од најатрактивнијих активности током нашег летњег кампа на Ади “Острво Спорта. Деца их из тог разлога просто обожавају. Атмосвера је спектакуларна и сигурни смо да би сви родитељи желели да је доживе и уживају у атлетским активностима и надметањима свога детета.

Акробатика и полигони спретности

Да би родитељима приближили најбоље је ову групу активности описати као дечија гимнастика.

Подразомева учење и савладавање основних елемената партерне гимнастике, колутови, ставовови, премети али и прелажење преко различитих препрека и справа на различите начине. У ову групу активности сврставамо и пењања по справама, њихања, љуљања. Уколико појединац поседује знања из појединих елемената гимнастике биће у прилици са нама да их даље усавршава. У нашем тиму увек је присутан високо-оброзован, сертификован тренер гимнастике. Али заправо највредније од свега је да гимнастички образовано дете прикаже своја знања и вештине другарима који ће га већ знамо испратити са аплаузима и дивљењем што ће малом гимнстичару бити на част и понос. Чиниће да убудуће буде додатно подстакнут и мотивисан на вредан и континуиран рад.

Гимнастика уз атлетику представља највреднији спорт за децу, за њихов подстицај за правилан телесни развој, развој свих способности и многих вештина, а најпре снагу руку и раменог појаса, спретност, окретност заправо све оно у чему су данашња деца најслабија.

Пењање

Пењање је активност коју сва деца веома воле уколико имају самопоуздања. Али и они другари који су у почетку имали страх уз нашу подршку, објашњења, учење веома брзо се ослободе и почну све више да воле пењање. Наш Програм за школску децу чини и ова дисциплина.

Пењање је природни облик кретања сам тим и веома значајан подстицај у периоду развоја детета. Пењање унапређује општу мишићну снагу, моторичке способности, координацију руку и ногу, флексибилност, равнотежу, развој кинестетичких осећаја(проприоцепције) истовремено развија концентрацију, фокус (ментални и физички) односно психо-физички фокус.

Са повећаним фокусом који пењање као активност провоцира пењачки покрети и кретње помажу дечијем мозгу да схвати како раде делови тела, како их померају, где се налазе и како функционишу заједно са другим деловима тела. То је део процеса названог проприоцепција – осећај телесне свесности. Помаже нам да упознамо сопствено тело и подучава нас како да га користимо за различите активности.

Пењање са психолошког аспекта посматрано учи дете властитим границама, учи га суочавању са изазовима и како да се носи са властитим страховима. Учи дете како да исправно усмери своју енергију.
Развој детета треба неговати тако што ћете му допустити да се слободно креће, игра и истражује у сигурном окружењу. Треба их охрабрити да истражују, без константног упозоравања на опасност. То је оно што ми који се са децом кроз спорт бавимо наравно најбоље познајемо и константно чинимо.

Орјентиринг, пешачења, сналажење у природи.

Веома је важно да деца развију вештину орјентације, да науче и схвате куда и како треба да се крећу како би се снашла и дошла до одређеног циља.

На тај начин стичу самопоуздање, сигурност лакше се сналазе у не предвиђеним ситуацијама и околностима. Исто тако је важно развијати вештину сналажења у природи.

На тај начин деца уче и да воле и уживају у природи, како и на који начин је потребно односити се према природи како би се сачували али како би и природу требали сачувати од нас самих.

На Ади постоји више стаза које користимо за ову активност. Свака има своје занимљиве моменте које користимо за упознавање деце са природом, биљним и животињским светом.

Плесне кореографије

Ову активност у оквиру Програм за школску децу најчешће организујемо када је киша и немамо могућност да будемо у активностима на отвореном. Обично они другари који воле плес и покрет уз музику понесу и оне мање слободне те се и они убрзо опусте и заиграју. Можемо слободно рећи да велика већина деце право воле плесне кореографије.

Поред ведрог расположења које плес и игра уз музику доносе, деца развијају осећај за покрет, ритам, флексибилност, способност имитације, а када је плес интезиван и дуже траје наравно и кондицију.

Нама је заправо од свега најважније да се деца ослободе, опусте и заволе плес и игру уз музику. То им доноси пријатно и весело расположење и чини их умногоме срећнијим.

ДРУГЕ НЕ СПОРТСКЕ АКТИВНОСТИ ДЕЦЕ НА ЦЕЛОДНЕВНОМ БОРАВКУ (ИЗБОРНИ ПРОГРАМ)

Друштвене игре

Развој социјалних и комуникативних вештина…

Повратак са преподневног спортског програма и ручак су предвиђен око 15 часова. Након ручка, а у парку у хладовини или на спрату ресторана “Sunset” предвидели смо време за програм забавних друшвених игара са циљем развоја социјалних, комуникативних вештина, али исто тако и развој пажње концентрације, креативног мишљења. Школска деца која немају такве потребе могу играти шах, не љути се човече, игре меморије… Они који то требају могу ово време користити за књигу, свој хоби или лични тренутак било ког типа у оквиру предвиђеног простора аи и претходну најаву.

Креативна Радионица

Цртање, вајање, моделирање…

Такође након ручка замишљено је да обавезно постоје моменти у којима би деца учила цртати, вајати од различитих материјала али исто тако сама креирати, правити, стварати на било који начин. Децу морамо учити чарима и задовољству у стварању. Свет се мења сигурно на боље ако их учимо да стварају, праве, изграђују.

Нама је посебно драго што наши другари веома воле креативне радионице. Радo учествују у њима и желе да научe како се и којом техником, помоћу којих материјала се може штa створити. Поред развоја фине моторике, креативног мишљења, стваралачких способности деца у овим активностима развијају пажњу, концентрацију, уче се упорношћу, стрпљењу, доживе осећај постигнућа и задовољства сваки пут када нешто ново направе и створе.

 

Школица спорта “Покрет за окрет”